در خواست از شرکت گوگل .......

كاربران ایرانی از شركت گوگل درخواست كردند به منظور معرفی عید نوروز باستانی با قدمت چند هزار ساله به همه جهانیان، در آستانه فرا رسیدن عید نوروز، برای دومین سال متوالی لوگوی نوروز باستانی را در سایت خود قرار دهد. این در حالی است كه پرونده ثبت نوروز در فهرست میراث جهانی برای ارائه مجدد به یونسكو آماده می شود و نماینده صندوق علمی فرهنگی سازمان ملل متحد نیز اعلام كرده است، از ثبت نوروز استقبال می كنیم.

سایت گوگل روزانه بیش از ۳۵۰ میلیون بازدیدكننده دارد و قرار گرفتن لوگوی نوروز در این سایت، نقش اساسی و مهمی در معرفی نوروز و فرهنگ كهن ایران خواهد داشت. تاكنون حدود ۱۵۰هزار كاربر ایرانی مقیم داخل و خارج از كشور در یك اقدام ملی و خودجوش، تقاضای خود را در این مورد از طریق ایمیل برای شركت گوگل ارسال كرده اند.

سال گذشته، گوگل در پاسخ به فشارهای كاربران ایرانی، برای نخستین بار لوگوی عید نوروز را در روزهای اول و دوم فروردین ماه در صفحات فارسی سایت خود قرار داد و در صورت درخواست جمع زیادی از ایرانیان، گوگل لوگوی عید نوروز باستانی را در سایت خود قرار خواهد داد.نوروز، نخستین روز سال شمسی و یكی از مهم ترین اعیاد بسیاری از ملت ها، مانند ایرانیان، افغان ها، تاجیك ها، ترك ها و كردها است و از جایگاه ویژه ای در بین آنان برخوردار است.

این هم نمونه ی یک کار خوب و بی درد سر ...

در سایتی که آدرس آن در زیرآمده این امکان فراهم شده است که شما هم درخواست خود را به شرکت گوگل ارسال کنید فقط کافیست که خود شما یا یکی از اطرافیان شما یک صندوق پستی (email) داشته باشید .

0 نظرات: