روي اين موارد زير فکر کنيد که بسيار جالب و خوندنيست

-زماني که پيتر جي. دانيل در کلاس چهارم درس مي خواند٬ معلمش - خانم فيليپس- مدام به او مي گفت :" پيتر! تو اصلا خوب نيستي ٬تو يک سيب زميني گنديده اي که هرگز به جايي نخواهي رسيد ." پيتر تا سن 26 سالگي کاملا بي سواد ماند. يکي از دوستانش تمام شب پيش او مي ماند و برايش کتاب مي خواند. او حالا مالک کل خياباني است که زماني در آنجا مي جنگيد و در آنجا بود که آخرين کتاب خود به نام " خانم فيليپس شما اشتباه مي کرديد!" را به چاپ رساند.


-
لوئيزا مي آلکوت ٬ نويسنده ي کتاب " زنان کوچک" از طرف خانواده اش تشويق مي شد که به عنوان پيش خدمت يا خياط کاري براي خود دست و پا کند.


-
بتهوون ويولن را به طرز ناشيانه اي حمل مي کرد و به جاي اصلاح تکنيک خود ترجيح مي داد که به نواختن ساخته هاي خود بپردازد. استادش او را يک آهنگساز مايوس مي ناميد.


-
والدين انريکو کاروسو ٬ خواننده ي مشهور اپرا ٬از او مي خواستند که مهندس شود . استاد او اعتقاد داشت که او اصلا صداي خوبي ندارد و قادر به آواز خواندن نيست.


-
چارلز داروين ٬ پدر نظريه ي تکامل٬ حرفه ي پزشکي را رها کرد. پدرش اظهار نمود :" تو به هيچ چيز جز تير اندازي و گرفتن سگ ها و گربه ها علاقه نداري." داروين در زندگينامه ي خود نوشته :" همه ي استادان و پدرم بر اين عقيده بودند که من از نظر هوشي يک پسر کاملا عادي و زير استانداردهاي معمولي هستم."


-
ويراستار روزنامه اي٬ والت ديسني را به خاطر نداشتن فکر و انديشه اخراج کرده بود. والت ديسني قبل از احداث ديزني لند چندين بار ورشکست شده بود.


-
آموزگاران توماس اديسون اظهار مي داشتند که او به قدري کودن است که قادر به يادگيري نيست. وي مبتلا به ديسلکسي بود.


-
انيشتين اولين کلمات خود را با 3 سال تاخير در سن 4 سالگي بيان کرد. آموزگارانش در مورد او مي گفتند :" کند ذهن ٬ غير اجتماعي و کسي که همواره دستخوش روياهاي احمقانه است." از مدرسه اخراج شد و مدرسه ي پلي تکنيک زوريخ نيز از نام نويسي او امتناع ورزيد.


-
لوئيس پاستور قبل از تحصيلات دانشگاهي يک دانش آموز متوسط بود و در درس شيمي بين 22 نفر ٬پانزدهمين نفر بود.


-
اسحاق نيوتن در مدرسه ي ابتدايي شاگرد بسيار ضعيفي بود.


-
پدر رودين مجسمه ساز در مورد او گفته بود :" من به جاي يک پسر٬ يک احمق دارم ." رودين بدترين شاگرد مدرسه شناخته شده بود و مدرسه ي هنرهاي زيبا نيز سه بار از ثبت نام وي اجتناب کرده بود. عمويش او را غير قابل آموزش تصور مي کرد.


-
لئو تولستوي ٬ نويسنده ي رمان مشهور "جنگ و صلح" در امتحانات دانشگاه مردود شد. او را بي ميل و ناتوان در يادگيري توصيف کرده بودند.


-
کارفرمايان اف. دبليو. وولورث ٬ تاجر مشهور آمريکايي٬ اظهار داشته اند که او به قدري گيج و کودن بود که حتي قادر به انجام امور پيش خدمتي هم نبود.

-
وينستون چرچيل در کلاس ششم مردود شد . او پس از پشت سر گذاشتن عمري از شکست ها زماني به نخست وزيري انگلستان رسيد که 62 سال سن داشت.


ناشر از چاپ داستان 10000 کلمه اي ريچارد باخ به نام " جاناتان ٬ مرغ دريايي " که درباره ي يک مرغ دريايي بلند پرواز است٬ امتناع کردند تا اين که سر انجام در سال 1970 توسط انتشارات مک ميلان به چاپ رسيد . از اين کتاب تا سال 1975 بيش از هفت ميليون نسخه تنها در آمريکا به فروش رسيد

0 نظرات: